spiona

  • ۰
  • ۰

افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی 9 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی

چکیده

روسا زی مرکب به رو سازیی اطلاق می شود که در ان لایه دو رویه از جنس بتنو اسفالت تشکیل شده باشد . بسته به اینکه لایه بتنی با لاتر قرارگیرد یا لایه اسفالتی نوعی طراحی و اجرای روسازی مرکب متفات با کیفیت خواهد بود ولی در متداول ترین نوع روسازی مرکب لایه آسفالتی با لاتر از لایه بتنی قرار می گیرد .در این حالت عموما" یک لایه روسازی اسفالتی با کیفیت روی رو سازی بتنی قدیمی اجرا

می شود وهدف ارتقای کیفیت سطح راه می باشد . قبل از اجرای روسازی اسفالتی جدید اقداماتی روی دال بتنی انجام می شود چرا که جابه جا یی و تغییر شکل ها ی دال بتنی در اثر حرارت و تغییرات دما نی تواند باعث ترک خوردگی لایه اسفالتی گردد .چند روش برای طراحی روسازی های مرکب وجود دارد .اما انچه که امروز بیشتر مد نظر گرفته شود استفاده از مدل های سازه ای و روش های مکانیستیک برای تعیین رفتار و عکس العمل های سازهای است استفاده از این روش ها دید مناسب تری از رفتار روسازی را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد

1- مقدمه

روش های مرکب(سی پی) که به روسازی اطلاق می شود که شامل دو نوع روسازی. یعنی اسفالتی به عنوان لایه انعطاف پذیر و روسازی بتنی به عنوان لایه صلببا شد در برخی موارد از ازیک لایه میلنی جدا کننده بین لایه های اسفالتی وبتنی استفاده می گردد استفاده از مصالح بتنی به عنوان لایه زیرین و در نقش لایه اساس و مصالح اسفالتی به عنوان رویه ترکیب متداولی است که ویژگی هایی همچون مقاومت و سطح هموار را ارئه کرده و بهره برداری از یک لایه روسازی ایده را ممکن می سازد استفاده از مصالحبتنی در نقش لایه ی رو یه و مصالح اسفالتی در نقش لایه اساس گزینه ای است که در صورت خرابی کامل لایه اسفالتی مقرون به صرفه است با توجه به هزینه اولیه بالای اجرای این نوع از روسازی ها ساخت انها به طور محدود صورت گرفته وبیشتر ربای معایب رو سازی بتنی موجود و به منظور ارتقای کیفیت سطح راه و تامین سرویس به صورت روکش اسفالتی بر روی روسازی های موجود به کار می رون

2-دلایل اجرای روسازی مرکب:

از انجاییی که تاریخچه استفاده از روسازی های مرکب به سال های اخیر باز می کردد فقط برخی کشورها مزایا یک چنین را تجربه کردهاند .در حال حاضر استفاده از روسازی مرکب به جاده های با ترافیک سنگین مانند بزرگراهها و شریان های اصلی متمرکز شده است عموما انتخاب روسازی تحت تاثیر یکی از عوامل زیر می باشد

1. اجتناب از تعمیر و نگهداری درز اب بند در روسازی های بتنی یا به حداقل رساندن ان

2. تعمیر یا ارتقای روسازی بتنی باسطح رو به زوال

3. کاهش نفوذ اب ودر نتیجه بهتر شدن رفتار بلند مدت سازه رو سازی

4.کاهش هزینه های اضافی در طول طرح برای مسئولانراه و استفاده کنندگان

3- مقاطع سازی:

در صورت استفادهاز روکش اسفالتی بر روی روسازی بتنی موجود بخش عمده بار بری از طریق لایه بتنی انجام می شود از این رو می توان برای طراحی لایه بتنی از تئوری صف حات استفاده کرد اگر بتوان از تئوری صفحات به منظور تعیین تنش خمشی دال بتنی بهره جست در صورتی که محل بار چرخ در نزدیکی لبه یا درزها وارد شود می توان از تئوری لایه ها و یا صفحاتطراحی استفاده نمود . روسازی می تواند به صورت بتن غیر درزدار و یا بتن پیوسته باشد

علاوه بر انواع فوق رو سازی های مرکب می تواند شامل روسازی های اسفالتی با اساس تثبیت شده یا تثبیت نشده نیز باشد برای روسازی اسفالتی با اساس بتنی است شکل (1) دو مقطع متفاوت که در بیشتر کشور ها به عنوان مقطع متداول اجرا میشود را نشان می دهد در صورتی که مانند مقطع (الف) از یک لایه اسفالتی با دانه بندی باز مابین لایه ی اسفالتی و بتنی استفاده گردد می توان تر ک های انعکاسی را کاهش داد مقطع(ب) روش متداول دیگری را نشان می دهد که در ان برای جلو گیری از انعکاس ترک ها از یک لایه ضخیم از مصالح دانه بندی شده میان دو لایه اسفالتی وبتنی استفاده شده است در صورت اجرای این روش می توان لایه را در دو بخش اسفالت سطحی به صفحات 40 میلی متر و لایه 50 میلی متر اجرا نمود

4- اجرای روکش اسفالتی روی روسازی بتنی موجود:

همن طور که ذکر گردید یکی از مسائل مهم رو سازی های بتنی با روکش های اسفالتی .انتقال ترک ویا درز های دال بتنی به لایه ی اسفالتی استکه پس از انتقال ترک موجب نفوذ اب به درون سازه راه می شود .از این رو روش های متعددی توصیه می شود تا انتقال ترک های انعکاسی به روکش افالتی به حداقل برسد :

1. روکش های اسفالتی ضخیم تر

2.تقسیم دال بتنی دارای ترک به مقا طع کوچکتر

3.استفاده از لایه رها کننده ترک با امکانات زهکشی

4. اجرای درز و پر کردن ان در لایه اسفالتی

5. بکارگیری از لایه جذب تنش به عنوان لایه میانی روکش

6. بکرگیری لایه پار چه گونه به عنوان لایه میانی روکش

استفاده از روش (1)در مواقعی پیشنهادی که ضخامت روکش در نقش لایه تقلیل دهنده ترک انعکاسی کمتر از 230 میلی متر است. معمولا" وقتی که ضخامت روکش به 200تا230 میلی متر می رسد استفاده از روش های بعد توصیه می شود از انجایی که در رابطه با روش های (5)و(6) مدارک علمی و فنی کافی وجود ندارد به عنوان گزینه های تحقیقاتی مطرح می گردندلذا از روش های طراحی که به تعیی ضخامت لایه اسفالتی می پر دازند بر اساس بکارگیری روش های (2)(3)(4) تنظیم شده اند

5-روش های طراحی

تا سال 1960 روش های طراحی مختلف توسط افراد و شرکت های گو ناگون برای تعیین ضخامت روکش اسفالتی پیشنهاد شد که همه بر پایه تجربه وقضاوت مهندسی استوار بود از سال 1960 استفاده از ازمهیش غیر مخرب افت روسازی باعث شد تا روش هایی منطقی تر و بر مبنایاندازهگیری تغییر مکان ها و بررسی موقعیت روسازی مورد توج قرار گرفت سه روش کلی طراحی برای تعیین ضخامتروکش اسفالتی متصور استروش ضخامت موثر روش تغییرشکل وروش مکانیستیک/تجربی

اصل اولیه روش ضخامت موثر این است که ضخامت مورد نظر عبارت است از تفاوت بین مورد نیاز برای یم روسازی جدید و ضخامت موثر روسازی موجود همچنین در این روش









سایر محصولات :
افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی 9 ص

افزایش کارایی رویه های...

تحقیق در مورد نحوه تشکیل تنش پسماند کششی در جوش 36 ص

تحقیق در مورد نحوه تشکیل تنش...

تحقیق در مورد سعدی1 با فرمت word

تحقیق در مورد سعدی1 با...

دانلود فایل گزارش‌کار آزمایشگاه فیزیک 1دانلود فایل گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو .. ..

دانلود فایل گزارش‌کار...

اعجاز تشریعی در قرآن 15 ص

اعجاز تشریعی در قرآن 15 ص...

تحقیق در مورد نارنجستان قوام

تحقیق در مورد نارنجستان قوام...

اصول عمومی آسیب‌های ورزشی 175 ص

اصول عمومی آسیب‌های ورزشی 175 ص...

تحقیق در مورد نادرشاه افشار

تحقیق در مورد نادرشاه افشار...

تحقیق در مورد سعدی و فردوسی 92ص با فرمت word

تحقیق در مورد سعدی و فردوسی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی در کارخانه شیر

دانلود فایل گزارش کارآموزی در کارخانه...

دانلود فایل گزارش کارآموزی در اتومکانیک اهواز .

دانلود فایل گزارش...

اصول طراحی از دیدگاه لبوو 14 ص

اصول طراحی از...

تحقیق در مورد میرزا حسین خان سپهسالارقزوینی مشیرالدوله 19 ص

تحقیق در مورد میرزا حسین...

اصول رگولاتورهای خطی ولتاژ 56 ص

اصول رگولاتورهای خطی ولتاژ 56 ص...

تحقیق در مورد سعدی شیرازی با فرمت word

تحقیق در مورد سعدی شیرازی با...

تحقیق در مورد مولانا و سماع 20 ص

تحقیق در مورد مولانا...

دانلود فایل گزارش کارآموزی در اتومکانیک اهواز

دانلود فایل گزارش...

دانلود فایل گزارش کارآموزی آژانس هواپیمایی .

دانلود فایل گزارش کارآموزی آژانس هواپیمایی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی اداره برق ..

دانلود فایل گزارش کارآموزی اداره برق .....

دانلود تحقیق آلودگی صوتی

دانلود تحقیق آلودگی صوتی...

تحقیق در مورد مواد نیروزا و مکمل زا 15 ص

تحقیق در مورد...

اصول تغذیه دام 12 ص

اصول تغذیه دام 12...

تحقیق در مورد سعدی 21 ص با فرمت word

تحقیق در مورد سعدی 21 ص...

اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین 53 ص

اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی مکانیک خودرو، ایران خودرو .

دانلود فایل گزارش کارآموزی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی آژانس هواپیمایی

دانلود فایل گزارش کارآموزی آژانس هواپیمایی...

تحقیق در مورد مهران مدیری

تحقیق در مورد مهران مدیری...

دانلود فایل گزارش کارآموزی معماری معاونت فنی عمرانی ..

دانلود فایل گزارش کارآموزی معماری...

تحقیق در مورد مهارتهای آموزشی

تحقیق در مورد مهارتهای آموزشی...

تحقیق در مورد سعدی 10 ص با فرمت word

تحقیق در مورد...

اشتقاق 19 ص

اشتقاق 19 ص...

دانلود فایل گزارش کارآموزی سیستم تولید شرکت بیسکویت گرجی .

دانلود فایل گزارش کارآموزی سیستم...

دانلود فایل گزارش کارآموزی مکانیک خودرو، ایران خودرو

دانلود فایل گزارش کارآموزی مکانیک...

تحقیق در مورد مکتب تربیتی امام خمینی

تحقیق در مورد مکتب تربیتی امام خمینی...

اشتغال و بیکاری 18 ص

اشتغال و بیکاری 18 ص...

تحقیق در مورد سعدی با فرمت word

تحقیق در مورد سعدی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ..

دانلود فایل گزارش کارآموزی شرکت توزیع...

اسلام در ایران 31 ص

اسلام در ایران...

تحقیق در مورد مقایسه نظام آموزشی سالی واحدی با نظام آموزشی نیمسالی واحدی 23 ص

تحقیق در مورد مقایسه نظام...

دانلود فایل گزارش کارآموزی در سازمان تامین اجتماعی .

دانلود فایل گزارش کارآموزی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی سیستم تولید شرکت بیسکویت گرجی

دانلود فایل گزارش...

استفاده از طیف‌سنجی رامان برای بررسی غیرمخرب پارامترهای کیفی میوه گوجه‌فرنگی 11 ص

استفاده از طیف‌سنجی رامان برای بررسی...

تحقیق در مورد سعدی شیرازی 14 ص با فرمت word

تحقیق در مورد سعدی شیرازی 14...

تحقیق در مورد مقاومت مصالح

تحقیق در مورد...

استدلالهاى قرآن بر امکان معاد 20 ص

استدلالهاى قرآن بر امکان...

دانلود فایل گزارش کارآموزی مربوط به رشته عمران .

دانلود فایل گزارش کارآموزی...

دانلود فایل گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس ..

دانلود فایل گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی...

تحقیق در مورد مفهوم بازار و کارکردهای آن

تحقیق در مورد مفهوم بازار...

دانلود فایل گزارش کارآموزی در سازمان تامین اجتماعی

دانلود فایل گزارش کارآموزی در سازمان تامین...

گلوکز
گلبولهای قرمز یاred cells
گلبولهای سفید یا لوکوسیت Leukocytes
گسل بینالود 17 ص
گزینش های ما در عشق از دیدگاه روانشناسی 12ص
اطلاعات خام Data 30 ص
آموزش Word 2003 63 ص
شنا 49 ص
شنا 87 ص
اطلاعات اولیه فولاد
بررسی علل زنگ زدن فولاد
کارآموزی مرکز کامپیوتر دانشگاه آزاد شیروان 60 ص
تونل سازی و انواع آن 151 ص
گلوکز
گلبولهای قرمز یاred cells

کلمات کلیدی :نوان لایه میانی سفالتی وبتنی ستفاده جرای وسازی مرکب لایه سفالتی وکش سفالتی وسازی های های تنی نوان لایه وسازی تنی های سفالتی میلی متر نقش لایه وسازی سفالتی ستفاده موجود مصالح کیفیت نعکاسی متداول کارایی فزایش
  • ۹۶/۰۷/۲۹
  • آسمان آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی